Beovozom na svakih 15 minuta od Nove godine
24.03.2010.
Beograd, 24. mart 2010. godine
(Izvor: zvaničan sajt grada Beograda)
Beograđani će od početka naredne godine „Beovoz” moći da koriste na svakih 15 minuta i da od Zemuna ili Pančeva do centra grada stignu za petnaestak minuta, rekao je gradski menadžer Aleksandar Bijelić, koji je danas zajedno sa glavnim gradskim arhitektom Dejanom Vasovićem posetio gradilište na železničkoj stanici „Prokop”. Na ovom gradilištu „Energoprojekt” radi na završetku koloseka 5 i 6, što će omogućiti efikasnije korišćenje beogradske železnice.
– „Železnice Srbije” i „Energoprojekt” uverili su nas da ova dva koloseka mogu da završe do kraja leta ove godine, posle čega će početi probne vožnje. Sredstvima iz gradskog budžeta u februaru je započet remont devet kompozicija, a taj posao biće završen do juna. Od 1. januara naredne godine ispunićemo obećanje i kompozicije „Beovoza” saobraćaće u intervalu od 15 minuta. To će biti najbrži vid prevoza građana – rekao je Aleksandar Bijelić, dodajući da je u prvu fazu ovog projekta uloženo oko deset miliona evra.
Dugoročni plan grada je da „Beovoz” na isti način funkcioniše i u ostalim naseljima poput Mladenovca, Lazarevca, Batajnice, kao i da se postojeća glavna železnička stanica izmesti iz centra grada, kazao je glavni gradski arhitekta Dejan Vasović.
– Grad Beograd će javni gradski prevoz prilagoditi redu vožnje „Beovoza” jer nam je cilj da ovaj vid prevoza koristi što veći broj građana. Pojedina stajališta ćemo renovirati, a izgradićemo i nova. Planiramo i da uvedemo sistem „parkiraj i vozi”, tako što ćemo na početnim voznim stanicama napraviti mini-parkinge, gde bi Beograđani iz rubnih naselja ostavljali svoje automobile, a potom „Beovozom” stizali do centra – istakao je Vasović.
Žarko Mihajlović, savetnik generalnog direktora „Železnica Srbije”, istakao je dobru saradnju ovog preduzeća i grada Beograda i dodao da su već dogovorene tri faze projekta razvoja beogradske železnice vredne oko 70 miliona evra. Jedan od važnih zajedničkih projekata grada i ovog javnog preduzeća jeste i popravka železničke mreže koja prolazi kroz Beograd, kako bi se vozovi kretali znatno brže nego do sada.
Železnička stanica „Prokop” počela je da se gradi sredinom sedamdsetih godina prošlog veka, ali zbog nedostatka novca nije potpuno završena. Od predviđenih deset koloseka i šest perona, trenutno rade samo dva. Njen završetak u nadležnosti je Ministarstva za infrastrukturu.