Republika Srbija - Republic of Serbia
Grad Beograd - City of Belgrade
Zeleznice Srbije - Serbian Railways

Potpisan Protokol o saradnji radi unapređenja javnog železničkog prevoza u Beogradu

Aktuelno »

05.06.2009.

Potpisan Protokol o saradnji radi unapređenja javnog železničkog prevoza u Beogradu

Beograd, 05.06.2009. godine

(Izvor: zvaničan sajt grada Beograda)

Protokol o saradnji radi unapređenja javnog železničkog prevoza u Beogradu potpisali su danas gradonačelnik Dragan Đilas i generalni direktor Javnog preduzeća „Železnice Srbije” Milovan Marković. Protokolom je predviđeno udruživanje sredstava i kapacita radi razvoja železničkog prevoza putnika i njegovog integrisanja u sistem javnog prevoza glavnog grada, što podrazumeva nabavku novih i remont postojećih elektrogarnitura, kao i unapređivanje železničke infrastrukture.
– Pre oko godinu dana, u jeku predizborne kampanje, iz drugog pokušaja uspeli smo da se prevezemo „Beovozom” od Vukovog spomenika do Resnika za dvadesetak minuta. Tada sam rekao da će jedan od prioriteta grada u narednom periodu biti razvoj gradske železnice jer zahvaljujući tome možemo da rešimo jedan deo problema u saobraćaju u vrlo kratkom roku. U proteklom periodu razvili smo vrlo detaljan projekat gradske železnice, sa preciznim rokovima i jasnim investicijama. Projekat je podeljen u tri faze, a već za godinu dana imaćemo prve rezultate koji se odnose na kvalitetno povezivanje železničkim prevozom od Batajnice, preko Novog Beograda, Prokopa do Pančevačkog mosta i s druge strane do Rakovice. U sledećim fazama ulagaće se u pravce ka Lazarevcu, Mladenovcu, Sopotu, Barajevu, čime će se omogućiti da ljudi koji žive u perifernim delovima grada brzo stignu do centra. Železnica je veliki potencijal i izuzetno je značajna za Beograd, a mogućnost da neko, primera radi, iz Zemuna stigne za 15 minuta u centar grada nema nikakvu konkurenciju. Ulaganjima u gradsku železnicu i u perspektivi metroom i mostovima koje ćemo izgraditi, moći ćemo delimično da rešimo problem saobraćaja. Kažem delimično jer i sami građani moraju da shvate da automobil nije najbolje prevozno sredstvo za dolazak u centar grada  – rekao je Dragan Đilas.
Gradonačelnik je istakao da je unapređivanje javnog železničkog prevoza jedan od najvažnijih projekata u naredne tri godine. Grad će uložiti oko trideset miliona evra u železničku infrastrukturu, a zahvaljujući kreditu Evropske banke za obnovu i razvoj kupiće i 20 novih elektrogarnitura.
Direktor „Železnica Srbije” Milovan Marković kazao je da su potpisivanje protokola i buduća saradnja sa gradom za ovo preduzeće veoma značajni jer su „Železnice Srbije” vrlo zainteresovane da železnički saobraćaj bude što kvalitetniji. Ugovori će biti vrlo brzo potpisani, a protokol predviđa i osnivanje zajedničkog preduzeća koje će se starati o realizaciji obaveza. On je dodao da je važnost železnice u tome što ne zavisi ni od jedne druge vrste saobraćaja, već samo od sposobnosti da se dobro organizuje, uz popravku pruge i kupovinu novih i remont postojećih elektrogarnitura. 
U prvoj fazi, sa rokom završetka od jedne, odnosno dve godine, predviđena je realizacija dve linije: Batajnica – Pančevački most i Beograd centar – Rakovica – Železnik (Resnik). Interval kretanja vozila je 15 minuta i omogućiće da se prvom linijom stigne za 35 minuta, a drugom za 15 minuta. U drugoj fazi, čija je realizacija planirana dve godine nakon prve faze, predviđene su, takođe, dve linije: Batajnica – Krnjača (produžetak od Pančevačkog mosta do Krnjače) i Beograd centar – Ripanj (produžetak od Rakovice do Ripnja). Vozovi bi se takođe kretali u intervalu od 15 minuta. U trećoj fazi planirane su tri linije: Lajkovac – Lazarevac –  Resnik, Mladenovac – Resnik i Umčari – Rakovica. Ukupna dužina ovih trasa iznosi 120 kilometara, a ukupne investicije, koje podrazumevaju nabavku elektrogarnitura i ulaganja u prugu i stajališta, iznose 109,12 miliona evra. Čitav projekat je održiv i otvoren za dalju nadgradnju, što bi podrazumevalo rekonstrukciju i elektrifikaciju dvokolosečne pruge oko Kalemegdana do Višnjičke banje i povezivanje sa Novim Beogradom, zatim povezivanje sa trasama metroa i povezivanje Surčina, Dobanovaca, Aerodroma „Nikola Tesla” sa Zemun poljem.

Čitanja: 189 | rss | print

Dodaj komentar