Republika Srbija - Republic of Serbia
Grad Beograd - City of Belgrade
Zeleznice Srbije - Serbian Railways

Obezbeđeno finansiranje završetka saobaćajnog dela železničke stanice Beograd Centar

Aktuelno »

23.10.2012.

Obezbeđeno finansiranje završetka saobaćajnog dela železničke stanice Beograd Centar

Izvor: Beogradčvor i dnevne novine Blic (štampano izdanje od 23.10.2012)

Premijer Kuvajta, šeik Džaber Al-Mubarak Al-Sabah je, u nedelju 21. oktobra, obavestio Rasima Ljajića, potpredsednika Vlade i ministra spoljne i unutrašnje trgovine i telekomunikacija, da je odobren kredit Srbiji od 25 milona evra, koji će u celosti biti namenjen za kompletan završetak saobraćajnog dela buduće glavne železničke stanice Beograd Centar - Prokopu Beogradu. Kredit je dobijen pod veoma povoljnim uslovima, sa fiksnom kamatnom stopom od tri odsto godišnje, rokom otplate od 18 godina i grejs periodom od četiri godine.


Sporazum o realizaciji kuvajtskog kredita, između predstavnika preduzeća Železnice Srbije a.d. i Kuvajtskog fonda "Arapski razvoj", biće potpisan 10. decembra 2012. godine.


Direktor Preduzeća za izgradnju železničkog čvora Beograd d.o.o. (Beogradčvor d.o.o.), dipl.inž. Milutin Milošević, naglašava da će celokupan iznos od 25 miliona € biti uložen za sređivanje saobraćajnog dela železničke stanice pod pločom, te da je za realizaciju navedenih radova, koji predstavljaju I fazu u kompletnom završetku železničke stanice, potrebno oko dve godine od datuma potpisivanja ugovora.

Faza I: "Biće završeno preostalih osam koloseka (od ukupno deset koloseka - dva su trenutno u funkciji prijema i otpreme putnika za potrebe BG:Voz-a i Beovoz-a), svih pet perona i dva pothodnika. Biće ugrađena i sva neophodna oprema: signalizacija, telekomunikacije, sistemi za upravljanje saobraćajem i informisanje putnika, rasveta, ozvučenje..."

 

Faza II: "Sledeća faza, obuhvata izgradnju zgrade centralne postavnice - rekonstrukciju, adaptaciju i opremanje postojeće zgrade za telekomandu, koja se nalazi u kompleksu Beograd Centar, uz zgradu stanice (uokvireno crvenom bojom  na slici) i čija bi namena u početku bila upravljanje i kontrola saobraćajem u stanici Beograd Centar, a koja bi u bliskoj budućnosi trebalo da preuzme funkciju centra za upravljanje celokupnim železničkim saobraćajem beogradskog železničkog čvora."

 

Faza III: "Poslednja faza podrazumeva gradnju komercijalnog centra na 130.000 kvadratnih metara. Zasad, ne bismo da spekulišemo šta bi se moglo naći u okviru komercijalnog centra dok prve dve faze ne budu završene i dok se ne pojavi investitor, ali za njegovu gradnju nije potrebno više od godinu dana, koliko je potrebno i za izgradnju zgrade centralne postavnice (Faza II). U građevinskom smislu, ako se radi paralelno, sve može da se završi za tri godine, ako izuzmemo prikupljanje dokumentacije i novca" - dodaje Milošević.

 

Krajnji rezultat biće izmeštanje stare železničke stanice iz Karađorđeve ulice, čime će biti oslobođeno 80 hektara atraktivnog zemljišta u Savskom amfiteatru, a takođe će se omogućiti skraćenje linija svih vozova koji prolaze kroz Beograd. Milošević naglašava da preseljenje postojeće glavne železničke stanice zahteva prethodno osposobljavanje Tehničko putničke stanice u Zemunu za održavanje i čišćenje vozova.
"Glavna stanica (Beograd Centar - Prokop) služiće za prijem i otpremu putnika, a Tehničko putnička stanica Zemun za pripremu vozova. Sada se prijem i otprema putnika, kao i priprema vozova obavlja u Savskom amfiteatru. U Zemunu su izgrađena postrojenja za negu i održavanje elektromotornih vozova koje koristi Beovoz" - dodaje Milošević.

Čitanja: 77 | rss | print

Dodaj komentar